Wednesday 23 February 2011

OBSERVE YANG MENDEBARKAN HEHE

Semalam fasilinus dari PPD Kuala Selangor datang pantau linus kat sek. Aku yang mengajar pemulihan termasuk dalam senarai pemantauan sebab aku antara yang mengajar LINUS tahun dua.Pagi tu aku memang datang awal ke sekolah nak mengecat banner ngan kawan rumah merah.Ingat nak ajar tentang addition within 100 tanpa pengumpulan semula.Aku ni gunalah bahan maujud iaiitu straw sebagai pembilang.Untuk lebih memahamkan mereka tentang sa dan puluh.Nak tahu apa jadi.bila mereka ralit mengikat straw tu sepuluh-sepuluh mereka langsung tak dengar cakap aku.Asyik nak main je..aku geram..suruh diaorg letak straw kat tgh mata semua tgk aku jgn kedip hahhahah.Pas tu aku bagi penerangan kat depan..Tajuk ni dah dua hari tapi diaorg tak fhm cara nak tulis dlm bentuk lazim...tak ikut rumah sa dan puluh.Hanya enam je yang dapat tukar dengan betul..last-last kaedah guna talk and marker juga yang berkesan..bila bagi lembaran akhirnya aku puas hati semua buleh   buat..hari ni aku nak minta budak2 ni tulis dalam bentuk lazim..buleh tak..mereka ni salin slow..salah lak tu..tak sure ada masalah mata ke..memang nampak terbalik ker..aduyaiiii komen fasi..kawalan kelas okey..suara jelas..ansur maju okey..cuma tiada didik hibur.diaorang masih tak faham konsep lagi..tak leh la aku wat kerusi beracun ke..main ke..semua teguran itu akan saya perbaiki dari masa ke semasa almaklum masih baru.terima kasih fasi....

1 comment: